Friday, August 19, 2011

~~ TerKeJut ..... Hah !!!

            12.30 tghari ... 2hb Ogos 2011 .. dpt panggilan dr my dear ... dia ckp jerit2 kt aku .. aku pn terkejut gila .. xsangka sgt2 aku .. muka trus berubah ... my dear sora dia pn sgt t'kejut .. kalot2 dia ckp kt aku ... tau ark sbb pa ??

                                   ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

my dear : yunk !! depa dh dpt anak ..!!

aku : sapa dpt anak ???

my dear : bubu la dia dh dpt ank !!! ( ngan hepy gila nada dia . )

aku : hah ?? biaq btl ?? btl2 la ... btl ka nih ??

my dear : btl la yunk ... dia dh dpt ank ni ... 

aku : dh asingkan depa blm ??

my dear : dh yunk ... hehhe .. xsangka sgt kn .. baru ckp smlm kn ...

aku : a'ah yunk .. cpt2 ambk sy ... 

my dear : ok2 .. ( trus letak n dtg ambk aku dgn pntas nya .. :) )

       sebenaqnya hamsters kmi dh beranak .. hehhe .. cumel sgt2 .. dpt jam 12.30 tghari 2hb Ogos BUBU slmt melahirkn ank ke-5 nya .. kecik2 ja ank dia .. cumel sgt2 .. :) .. geram sgt2 tgk .. hehh .. sempat gak aku tgk BUBU melahirkn ank secara live .. hehhe .. pengalaman pertama aku bela binatang kesygan dpt baby .. mmg gabra sgt2 .. dgn hepy bya .. heheh .. 

          alhmdllh setakat ari nih baby2 BUBU suma shat2 belaka .. hepy sgt2 .. my dear rsa nya pling hepy .. dpy baby hamsters mcm dia dpt ank pertama ja  dia punya hepy .. :) skrg nih ngah memikir nma2 tok 5 ekor baby nya sja ... dua jantan n 3 betina ... :)

                     *******************************************************************

nih aku upload kn gmbr2 baby BUBU dr ari 1st smpai ari nih ari ke -19 .. :)


ni ari 1st 2 la ... dia dok cuci2 badan ank dia ...
msih merah sgt2 msa nih ...
rsau ngat dia mkn ank dia sndri ..


ni dlm 4 aricam 2 la .. dh tumbuh bulu kt blkg 2 ...
yg tumbuh 2 ikut BUBU winter pearl ... 
dua2 betina yg ikut BUBU .. :)


ni ari 1st gak .. :)




still ngah minum susu mak dia lg .. :)






ha ni dia dh tumbuh bulu lebat dh .. hehhe
ni baru 2 minggu .. :)
dh cari mkn sndri dh .. 
2 ngah berebut mkanan ..
pndai kupas kuaci sndri dh .. hehhe



ha tgk 2 dia ngah kupas kuaci .. :)
dia pn suka tgkp gmbr cam sy .. heheh


1st time pgg diorg slma 2 mggu diorg dilahirkn .. 
ni pn takut2 lg bab tkut BUBU bau manusia kt ank dia tkut dia mkn ...




ni sangkar diorg yg kmi wat sndri setelah ank2 dia di lahirkn .. :)
baru lg guna so baru ckit barabg diorg lam nih ... 
ngah dlm perancangan m'beli brg2 yg lain lg ..
akn ku hias m'jd cntik demi diorg .. hehe

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

k lah suma .. setakat nih ja ...
bye suma ...
nite ...
doakan kesihatan ank2 BUBU n BUBU BOBO ok .. :)
tengs u all ..
Slmt Berpuasa ... :P

No comments:

Post a Comment